Pare Coll, 3 - 17005 Girona

972 233 142

Les escoles FEDAC de Girona presenten la seva experiència amb l’Economia del Bé Comú

Les escoles FEDAC de Girona presenten la seva experiència amb l’Economia del Bé Comú

Les quatres escoles FEDAC de les comarques gironines (FEDAC AnglèsFEDAC Pont MajorFEDAC Salt i FEDAC Sant Narcís) van presentar el dimecres 14 de febrer la seva experiència amb la implementació de l’Economia del Bé Comú (EBC). L’acte, obert a qualsevol persona o entitat interessada, va tenir lloc a la Casa de Cultura de Girona i va comptar també amb la participació de representants de les associacions EBC Catalunya i EBC Girona.

Presentació de l'Economia del Bé Comú a la Casa de Cultura de Girona amb alumnes de les escoles FEDAC.

Durant la presentació, les quatre escoles FEDAC de la demarcació de Girona van posar en valor el model de gestió que proposa l’Economia del Bé Comú, desenvolupat per l’economista austríac Christian Felber, per contribuir a un món més equitatiu i sostenible. I sobretot, van exposar per què té sentit aquest model de gestió econòmica amb valors dins del projecte educatiu #avuixdemà de les escoles FEDAC i el repte del Bé Comú.

Les escoles FEDAC Sant Narcís, FEDAC Salt, FEDAC Pont Major i FEDAC Anglès han mesurat l'impacte social i ambiental dels seus centres, i han presentat l'experiència a la Casa de Cultura de Girona.

En el darrer curs, FEDAC Anglès, FEDAC Pont Major, FEDAC Salt i FEDAC Sant Narcís han fet un treball d’anàlisi i reflexió del seu impacte social i ambiental a través del Balanç del Bé Comú. Per fer-ho, han analitzat la relació que mantenen amb diferents grups d’interès (com empreses proveïdores, personal de l’escola, alumnes i famílies o l’entorn social) tenint en compte els valors de la dignitat humana, la solidaritat i justícia, la sostenibilitat mediambiental, i la transparència i la participació democràtica.

Un balanç per analitzar la contribució al bé comú

La matriu de l'Economia del Bé Comú, que apliquem a totes les escoles FEDAC de Catalunya.

El Balanç del Bé Comú permet mesurar la contribució que empreses i institucions, com les escoles, fan al bé comú. El resultat, en lloc de calcular-se en diners com en un balanç comptable, es fa amb punts de contribució: positius si aquella activitat econòmica beneficia el bé comú, o negatius si el perjudica.

D’aquesta manera, cada escola pot saber quin és el seu impacte en l’entorn, el seu compromís amb la dignitat de les persones, amb la sostenibilitat, etc.

Oleguer Salvadó, responsable de l'Economia del Bé Comú a les escoles FEDAC de Catalunya, durant la presentació a la Casa de Cultura de Girona.

En l’acte a la Casa de Cultura de Girona, educadors i alumnes de les quatre escoles FEDAC van exposar als assistents algunes de les principals conclusions després de realitzar el seu Balanç del Bé Comú. Aquesta anàlisi ha permès que cada escola detectés els seus punts forts, així com també àrees de millora per posar l’economia de l’escola al servei de les persones i l’entorn.

Altres organitzacions pioneres a Catalunya que implementen els principis de l’Economia del Bé Comú són Abacus, Institut Guttman, Sorigué, La Selva, el districte d’Horta-Guinardó de Barcelona o l’Agència Catalana de la Joventut, entre d’altres.

Entitats pioneres en la implementació de l'Economia del Bé Comú a Catalunya, entre les quals les escoles FEDAC.
CreaEscola Quality Certificate for Education Website