Pare Coll, 3 - 17005 Girona

972 233 142

Històries de vida

Històries de vida

Com ja us vam avançar a les nostres xarxes socials @fedacsantnarcis i X, els alumnes de #TAPSD hem realitzat, en aquests últims mesos, el projecte Històries de Vida amb la Residència Orpea de Girona. L’objectiu d’aquest projecte és treballar les habilitats comunicatives i d’escolta activa de l’alumnat envers un col·lectiu, posant èmfasi en les relacions intergeneracionals de manera individual amb una finalitat concreta.

Així, l’alumnat ha de fer un producte final, un tast de la història de vida d’un dels residents, des de parlar de les infàncies, de llocs importants per a ells, jocs, records de l’escola, del seu lloc de treball, etc. Des de la residència, per la seva part, es va fer una selecció de persones que hi volguessin participar i que tinguessin capacitat per fer-ho. 

L’activitat es va dur a terme en sis sessions de dues hores i mitja cadascuna, programades de la següent manera:

1. Sessió més teòrica a classe. S’explica què és una història de vida, què treballem (estimulació cognitiva) i de quines habilitats necessitem per poder dur a terme la tasca. Emmarquem la infantesa i entre totes realitzem una bateria de preguntes que els pot ajudar a començar la conversa i/o aprofundir. 

2. Sessió residència. Es fan parelles entre la persona gran i l’alumne, per tal que parlin de les seves vivències. L’alumne ha d’anar agafant notes del que creu interessant o fonamental del que se li va explicant.

3. Sessió a l’institut. Es fa un buidatge de la informació i comencen a pensar quin format volen donar. L’alumnat disposa d’un dia més per aclarir dubtes, buscar fotos o qualsevol altre material o informació que necessitin. 

4. Sessió a la residència. S’aclareixen dubtes i es descobreix nova informació que els pot ser d’ajuda.

5. Sessió a la residència. S’entreguen les històries de vida a les persones grans. 

6. Tancament de l’activitat. Es focalitza el treball emocional que han creat tant a nivell propi com amb les persones grans. S’avalua l’impacte que ha tingut el producte. Es fa un tancament amb els aprenentatges obtinguts.

En conclusió, a partir de les experiències de la gent gran, hem pogut treballar l’escolta activa i les relacions intergeneracionals, tot creant un projecte emotiu i emocionant per ambdues parts. 

Podeu llegir més notícies en el següent enllaç: https://santnarcis.fedac.cat/noticies.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website