Pare Coll, 3 - 17005 Girona

972 233 142

FIRST FEDAC LEGO LEAGUE

FIRST FEDAC LEGO LEAGUE

Un final robòtic i emocionant del projecte de cinquè de primària

El passat dissabte 5 de febrer l’alumnat de cinquè de primària vam participar en la competició internacional de la First Lego League. Vam gaudir d’un matí ple d’emocions a la politècnica de l’UdG (Universitat de Girona). Després d’un treball previ resolent missions amb un robot (des de complementària d’Arttic) i fent una proposta d’innovació i exposició de mobilitat sostenible (des de projectes i la complementària d’Oratòria), vam poder fer un tancament de pel·lícula a tot l’esforç realitzat.

First Lego League

La FLL és un programa internacional, amb presència a 110 països, que promou l’interès per l’aprenentatge entre joves de 10 a 16 anys convidant-los a divertir-se i emocionar-se amb la  ciència i la tecnologia. FLL és un desafiament a la seva capacitat d’innovar en el qual hauran de trobar solucions reals a problemes de la societat actual, mitjançant l’elaboració de projectes científics i la construcció i programació de robots autònoms. 

Aquest any el repte CARGO CONNECT proposava trobar una solució innovadora als problemes de transport, els equips havien de trobar un problema real relacionat amb la logística i proposar/exposar una solució innovadora.

El repte robòtic de la competició consistia a dissenyar, construir i programar un robot que havia de resoldre les missions de la taula de competició en 2 minuts 30 segons.

First Lego League i FEDAC SANT NARCÍS

Des de la coescolar de robòtica de FEDAC Sant Narcís tenim un llarg historial de participació i èxits a la FLL arribant a competir a les finals nacional, europea i mundial en diverses ocasions.

Aquest curs hem fet el salt i aprofitant l’experiència adquirida dins de la coescolar hem realitzat un projecte on tots els alumnes de primària 5 hem pogut participar en l’experiència de la FLL. 

Projecte d’innovació

Des d’inici de curs hem participat al Projecte de Mobilitat de l’Ajuntament de Girona, buscant problemes i solucions de mobilitat als voltants del nostre barri. 

És a partir d’aquest projecte que ens inspirem per trobar un problema de transport dins del nostre barri. Durant l’activitat d’observació “Pàrquing Day” els alumnes vam constatar l’alt nombre de cotxes que circulaven pel barri, destacant que molts d’aquest només portaven un passatger.

Arran d’aquesta observació, l’alumnat vam buscar possibles problemes que podien afectar el nostre barri i la logística. Plantejant la hipòtesi que, a causa de l’alta circulació de cotxes, hi hauria problemes d’aparcament i que això, probablement, afectaria les zones de càrrega i descàrrega dels comerços de la zona.

Per verificar la hipòtesi, vam fer una sortida al barri per demanar als diferents comerços si tenien problemes a l’hora de fer la reposició i distribució dels seus productes. En finalitzar l’activitat, es va confirmar que la hipòtesi que havíem plantejat era certa.

El següent pas va ser informar-nos de la normativa de les zones de càrrega i descàrrega, de l’ajuntament de Girona, per poder-ne plantejar propostes de millora.

Cada grup vam fer diferents propostes de millora i les vam exposar al grup classe.

Micro First Lego League

Les millors propostes d’innovació de cada classe:

  • Aplicació per gestionar el carrega i descarrega.
  • Horari de càrrega i descàrrega en funció del tipus de transport.

Vam disputar una competició interna Micro FLL, exposant les nostres propostes d’innovació i superant les missions robòtiques proposades a la competició. L’equip guanyador va ser el representant a la FLL de Girona.

FLL

Tot i els nervis inicials, com a representants de l’escola, vam aconseguir gairebé totes les missions de robot que havíem preparat, fet que ens va permetre assolir una digna 10ª posició a la competició.

Va ser especialment divertida la part de l’exposició, quan un cop superat la por escènica els alumnes ens vam desinhibir fent una explicació amena i divertida de tot el que havíem après.

Com a colofó al lliurament de premis, dos dels alumnes vam sortir a ballar davant de l’alcaldessa i tot l’auditori de la UdG demostrant la nostra desinhibició i ganes de gaudir del moment.

Després d’investigar i resoldre un repte de mobilitat del barri, d’endinsar-nos per primera vegada dins el món de la programació i el muntatge de robots, l’alumnat hem acabat satisfets i amb ganes de continuar aprenent i participant de propostes educatives i de creixement com aquesta.

Aquesta experiència l’hem utilitzat com a llançadora d’aquest món computacional i per donar resposta, dins l’horari escolar, a les noves demandes de la societat actual. 

CreaEscola Quality Certificate for Education Website