Els alumnes de batxillerat es posen a prova!
En el context del nostre programa educatiu, els alumnes de Batxillerat participem en una assignatura anomenada “Estada a l’empresa”, en la qual se’ns dona l’oportunitat d’endinsar-nos en el món laboral segons els nostres interessos professionals.
Així doncs, durant el curs dediquem algunes sessions a preparar el nostre currículum i una carta de presentació en la qual es reflecteixin els nostres interessos i habilitats. Seguidament, cal buscar una empresa del nostre àmbit d’interès per tal de dur a terme allí l’estada, la qual s’acostuma a fer durant el mes de juliol i té una durada mínima de setanta hores. Mentrestant, a l’escola aprenem a afrontar una entrevista laboral tot fent-ne recreacions i simulacres. Posteriorment, ja podem començar a establir els primers contactes amb empreses i projectes laborals i, en conseqüència, presentar la nostra candidatura per poder treballar temporalment en aquestes entitats.
En un principi, els alumnes pensem si realment tenim alguna cosa que pugui interessar a les empreses. Sense experiència, sense títols, creiem no tenir res per oferir. Tot i això, no triguem gaire a descobrir que la qualitat del candidat és la capacitat de la persona. Així, descobrim que la preparació amb projectes a FEDAC ens dona un gran avantatge, ja que la capacitat de conceptualitzar, estructurar i portar a terme un projecte ben definit és un guany per a qualsevol organització.
A continuació, us volem presentar alguns dels alumnes que han fet o estan fent l’estada a l’empresa i que ens poden explicar com l’han vist des de dins.
Enguany, l’Adam està fent la seva estada a l’Escola Tècnica de Girona Racing. Ell confessa que en un principi tenia por de no estar a l’altura, però a la vegada tenia molta il·lusió per conèixer el món de les carreres automobilístiques, en el qual es vol dedicar professionalment. Afegeix, no obstant això, que les il·lusions pesen més que les pors perquè ens ajuden a enfrontar-nos als nostres temors i, en definitiva, reconeix que aquesta estada li ha aportat independència i autonomia, a més de responsabilitat i maduresa.
Per la seva part, en Codrut, que l’estiu passat va fer la seva estada a ICRA, explica que el motivava especialment poder demostrar les seves capacitats en un lloc de treball real i veure que es valoraven els seus coneixements i les seves habilitats. D’altra banda, però, dubtava que els coneixements que tenia fossin suficients per aconseguir entrar en una empresa professional per desenvolupar una tasca d’enginyeria. Això no obstant, afirma que, en el seu cas, aquesta estada a l’empresa li ha resultat molt profitosa per gaudir i tastar el que significa treballar en el seu àmbit laboral, ja que va poder tractar amb professionals i millorar les seves habilitats de comunicació i actuació en un entorn laboral. A més, va poder vincular l’estada amb el seu treball de recerca, el qual va acabar sent un benefici mutu, tant per a l’alumne com per a l’empresa.
L’Ona, per la seva banda, va fer l’estada a l’empresa a GenCardi, el primer laboratori públic de Catalunya dedicat a la diagnosi de les malalties hereditàries cardiovasculars. Reconeix que va tenir dificultats per trobar una empresa de l’àmbit sanitari que acceptés alumnes de batxillerat, ja que la majoria volien majors de 18 anys o persones amb algun títol específic, com un cicle formatiu o una carrera universitària. Per aquest motiu, valora molt positivament l’oportunitat per conèixer l’ambient laboral i acabar de decidir quina carrera vol fer i l’àmbit en el qual es vol dedicar. A més, afegeix que li va permetre augmentar els coneixements d’un àmbit que l’apassiona i que, a més, li va ser de molta ajuda per a l’elaboració del Treball de Recerca.
Finalment, en Roger va fer la seva estada a Pronic, una start up creada per ajudar a reduir l’escalfament global a partir d’innovacions tecnològiques. En Roger descriu l’emoció que sentia per poder comptar amb l’oportunitat d’aprendre i experimentar de forma pràctica, més enllà del món acadèmic, en un àmbit que li agradava. Afegeix que estava convençut que aquesta estada li permetria aplicar els coneixements teòrics adquirits durant els anys que portava estudiant i descobrir si realment volia professionalitzar-se en aquesta branca de la tecnologia (sempre li havia impressionat la part d’enginyeria electrònica i industrial). També valora l’experiència com a molt enriquidora i necessària per a joves adolescents, pel fet que contribueix al creixement personal i professional de l’alumne/a. A més, afirma que aquesta estada els permet guanyar experiència en el camp d’interès i adquirir habilitats pràctiques que difícilment es poden obtenir amb la trajectòria acadèmica. Així mateix, reconeix que el va ajudar a aprendre com treballar en equip, resoldre problemes reals i adaptar-se a les demandes d’un entorn professional, tot coneixent professionals del sector i establint contactes valuosos.
En definitiva, gràcies a aquesta matèria, els alumnes de Batxillerat tenim l’oportunitat de conèixer de primera mà el món laboral amb l’objectiu d’enriquir la nostra formació i permetre’ns aplicar, en un context real, els coneixements que hem adquirit a l’escola. A més, és una gran oportunitat per desenvolupar noves habilitats o competències que ens poden ser molt útils de cara al nostre futur professional.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola