Com hi hem participat enguany?
Aquest any, els nens i nenes d’Educació Infantil ens hem encarregat de decorar l’entrada de la porteria d’escola per Temps de Flors. Per fer-ho, ens hem inspirat en l’obra de l’artista brasilera Beatriz Milhazes.
Dins del projecte +Art a les escoles, els nens i nenes d’I345 vam rebre un sobre que ens presentava a Milhazes i ens animava a conèixer la seva obra. Per començar-nos a familiaritzar amb l’artista vam decidir decorar l’entrada de la porteria de l’escola amb les flors, els patrons, els colors i la tècnica del collage que utilitza aquesta artista a la seva obra. Amb aquesta introducció a l’obra Milhazes, ens iniciem en la proposta de creació d’una instal·lació artística inspirada amb l’artista.
Els alumnes de P123 hi hem participat fent diferents manualitats relacionades amb l’aire per decorar el nostre trosset de la Plaça Assumpció que, en aquesta edició, s’hi representaven els quatre elements: foc, aigua, aire i terra. Hem treballat amb material reciclat i hem gaudit fent aquesta activitat i visitant posteriorment la plaça per veure les diferents decoracions.
Els alumnes de P1 vam elaborar un estel amb bastonets reutilitzats, filferro i cel·lofana de colors. D’aquesta manera volíem representar com els nostres pensaments i desitjos poden volar pel cel.
L’alumnat de P2 vam crear mòbils penjants amb ampolles de plàstic com a base i, als costats, hi vam lligar diferents cintes i fils amb diferent material com taps, rotllos de cartó, teles de roba, etc. Així, vam voler plasmar la necessitat de reciclar i reutilitzar per aconseguir un aire més net.
Els alumnes i les alumnes de P3 vam elaborar mandales de creació lliure i individual amb una base de CD reutilitzat. Va ser un moment per expressar-nos i deixar volar la nostra imaginació. En aquest cas vam voler remarcar la importància de tenir un espai personal i relaxat.
Per altra banda, els alumnes de P456 hem participat en el muntatge del carrer Nou organitzat pels comerciants de la ZonaU. Enguany l’element central i comú a totes les escoles ha estat un pou. La decoració ha estat tot un procés que va començar amb el treball i conscienciació de com el canvi climàtic i la contaminació estan afectant el nostre planeta. I és per això que el pou té dues cares. Una on representa la brutícia i la deixadesa i l’altra on es representa la natura, la vida, l’alegria i l’energia positiva. Després vam realitzar una pluja d’idees on van participar tots els alumnes sobre quins elements podien formar cadascuna de les cares. Alhora, els laterals tenen pissarra perquè tothom qui passi per allà pugui escriure els seus desitjos.
S’han utilitzat diversitat de materials reciclats i reutilitzats per elaborar els diferents elements que formen part de tota la composició.
Estem molt satisfets per la implicació, la creativitat i la feina que hem fet entre tots i totes.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola